ראלי לכיש - פיליפ 2008

לאחר חודשיים של הכנות ותאומים מול הרשויות, הגופים הירוקים והכחולים הכנת השטח עם כלי הנדסה כבדים הגענו לראלי בן 2 קטעים שאותם היו מתחרים לעבור כפול 4, כבר ביום שישי ידענו שמחכה לנו למחרת יום לא קל, ההתיצבות ב-06:00 בבוקר יום שישי להכנת המסלול לקראת בוא המשתתפים ללקיחת הערות לספר דרך הכתיבה הכנת מסלול מדוגם למשתתפים עם כול הדגלים והשלטים.
כבר ביום שישי עם התייצבות המשתתפים בזמן הראה את המצפה לקראת יום שבת הצוותים התכוננו לקראת יום זה עם תדרוך שנעשה מראש, עברו בקלילות על המסלול ובהחלטה מנהלתית הוחלט לתת לכול משתתף מעבר נוסף שיבדוק את ספר הדרך דבר שמוסיף לבטיחות הנהיגה.
22 מרשלים תודרכו לקראת האירוע וביום האירוע הפתעה 32 מרשלים מתייצבים על המסלול לקראת הראלי, דבר שצבע את המסלול בכתום זוהר של המרשל, המרשלים שזו להם הפעם הראשונה נעזרו באסף טננבאום, רמי לימון ואני לצורך מילוי ספר הזמנים וברוב היום ניהלו בכוחות עצמם את התחנות.
לאירוע הזה הצטרפו 26 סדרנים מאוניברסיטת בן גוריון בניצוחה של הסטודנטית סימה ועקנין מאירגנה תדרכה את הסטודנטים, אנו מצידנו דאגנו להסעות שיביאו את החברה לשטח, הסדרנים תפקדו מצורה מושלמת חסמו, דברו עם קהל הצופים הסבירו בנועם ובנחת מדוע לא לעבור עם חיוך, סימה ועקנין (קצינת קשר) לקחה על עצמה את תפקיד ניהול החפ"ק והקשר ובעזרתו של מנהל המרוץ רמי לימון נכנסה לנעלי אסף שדמה ושלטה על מערכת הקשר וניהול המסלול.

צוותי הצילום התפזרו על המסלול, נעשתה בדיקת קשר עם התחנות ו.........

11 משתתפים עמדו על קו הזינוק פנייתנו לנהגי הראלי רייד לבוא ולהשתתף לא נענתה לאחר שסיימו ראלי ארוך והרכבים לא היו כשרים לנסיעה, מהעדר מספיק משתתפים (גם מבחינה כלכלית) התישבתי אני עם חברי לעמותה והחלטנו שאנו הולכים על הראלי בכול מחיר שיתפנו בהתלבטות גם את הצוותים והוחלט למצוא פיתרון לנושא.

כבר בסיבוב הראשון מצאנו את עצמנו עם "נתקעים" ככול שהתקדם הראלי כך מצאנו את עצמנו עם יותר "נתקעים" הכרת המסלול תושיית הנהגים המובילים הצליחה להחזיר את הרכבים כולם לפיט עד לסיום 4 הקטעים הראשונים, כאשר במזכירות הפננו את ראשנו לתוצאות ראינו 65% מכלי הרכב בתקלות כינסנו את הצוותים והמנהלה בדקנו את מהות התקנונים כמה זמן דרוש והקצנו עוד 20דק' מעבר לזמן השרות שניתן בפועל הדבר עורר את הצוותים הטכניים שמאז "ראלי ערד" איני זוכר התעוררות כזאת ובתום זמן השרות חזרו 75% מכלי הרכב לזינוק והמשיכו רובם עד לסיום.

בסיום עמדו לרשות המשתתפים אבטיחים קרים ולאחר טקס סיום שכלל ברכות, הקראת תוצאות התפזרו הצוותים ואנו התחלנו במלכת האיסוף והחזרת הציוד הביתה.

כמה מסקנות בשלב זה.
  1. האיחור בתחילת הראלי נגרם בגלל כמות המרשלים והסדרנים והפיתרון הוא לעשות סיור מוקדם לראש צוות מרשלים וסדרנות בכדי שיפזרו את אנשיהם.
  2. הפרדת החפ"ק והמזכירות הוכיחה את עצמה, צוותי העיתונאים, צלמים הקשיבו לתוצאות ודיווח שניתן להם על ידי מנהל המרוץ ומנהל האירוע ולא לכול מידע שנשמע בקשר.
  3. כלי הרכב והצוותים (זאת דעתי הפרטית) לא עומדים בדרישות הכושר ולכן לאחר כול הקפה יש לפתוח את מתחם השרות לטובת הצוותים, זה יאריך במעט את זמני הסיום אבל יאפשר לצוותים להרגע, לצוותים הטכניים לבדוק את הרכב וצאת לדרך בתחושה יותר טובה.

סיכום - למרות שהיו הרבה מנבאי שחורות גם ממקורבי, הראלי היה קפיצת מדרגה חשובה בספורט המוטורי, הראלי נתן מבט אחר גם לצוותים, למרשלים ולמנהלה, אין אחד שחף מאיזה דבר שצריך ללמוד, לתקן להמשך הדרך.

ולתקווה - הראלי הבא של מועדון מרוצי ישראל יהיה ראלי סיום העונה הראלי מתוכנן להיות 3 קטעים, תקוותי היא שכול הספורטאים יתנו ידם לראלי זה, אפילו בני דודנו במזרח כאשר הנציג הפלשינאי קופץ משתיק אותו הנסיך פייסל ואומר אנחנו מפרידים בין הספורט לפוליטיקה גם אצלנו הדבר צריך להיות.

ולדעה פרטית - גם מכוניות שלא מאופינות כראלי ניתן לעשות את המסלול, לא את כולו אבל לפחות 50% ממנו, הדבר נעשה גם במחוזות אחרים וצריך לאמץ אותו.

ברוך שליט

נהג

נהג משנה

מס' 

קטגו'
רכבים

רכב

פיליפ 1
tss1

פיליפ 2
tss2

פיליפ 1
tss3

פיליפ 2
tss4

פיליפ 1
tss5

פיליפ 2
tss6

פיליפ 1
tss7

פיליפ 2
tss8

סה"כ

פיליפ

יובל

מיקי

יוחאי

14

N

סובארו

06:28.69

07:12.37

06:29.44

07:11.85

06:18.73

07:02.87

06:15.08

07:03.46

00:54:02.49

גמליאל

אמיר

אדרי

ענבל

5

N

סובארו

07:23.94

08:08.13

07:16.82

07:57.03

07:10.76

08:19.69

07:02.06

07:55.91

01:01:14.34

נדב

קוניאצ'ני

קודנצ'יק

אלעד

29

N

פז'ו

07:39.42

08:21.67

07:36.31

08:16.00

09:36.11

08:06.88

07:19.03

08:02.39

01:04:57.81

אלי

אלבג

עזרזר

דוד

21

N

סובארו

06:40.72

07:24.28

06:32.66

07:10.01

06:24.52

07:05.46

06:28.64

 

00:47:46.29

גבי 

סרוגו

אלכסי

ויסנבלום

16

N

סובארו

06:39.37

07:25.03

 

 

06:29.07

07:08.28

06:23.73

07:24.80

00:41:30.28

אילן 

אהרון

מילר

דובי

37

N

סובארו

06:53.19

 

 

 

06:30.68

07:23.64

06:32.83

 

00:27:20.34

פליי 

נתן

ריבלקו

אלכסנדר

19

N

סובארו

07:01.43

07:41.91

 

 

 

 

 

 

00:14:43.34

רון

דר

עודד

דר

38

N

סובארו

07:13.83

08:24.73

07:21.01

 

 

 

 

 

00:22:59.57

לביא

אלעד

 

 

64

T1

באגי

08:00.11

08:22.82

07:55.53

 

 

 

 

 

00:24:18.46

בריל

טום

בצלאל

חזי

58

N

מיצובישי

06:51.76

 

 

 

 

 

 

 

00:06:51.76

לביא

אייל

 

 

63

T1

באגי

08:02.99

 

 

 

 

 

 

 

00:08:02.99